Synkkäklaanin tavat

Synkkäklaani on oudoin ja ehkäpä mielenkiintoisin klaaneista, sillä tällä on arvot ja jotkut muut jutut hiukan erilaisia kuin muissa klaaneissa. Jotta pääsisit perille asiasta, tässä teille siitä tietotekstiä:

Arvojen merkitykset

Avuton on sama kuin pentu. Pentuja ei vain arvosteta klaanissa "hyödyttömyydensä" ansiosta (ovat pennut pieniä, avuttomia, herkkiä, jne). Klaanissa on kuitenkin pentuja, koska klaani tietää, että ilman jälkikasvua ei klaani eläisi.

Koulutettava ja Yrttimestarin koulutettava on yhtä kuin oppilas. Mestari, harjoittelu, kaikki on samaa. Ehkäpä vain treeni on erilaista ;). Koulutettavan asema ei siten ole kiintoisa.

Alainen toimii vähän kuin orjana. Se syö viimeisenä ja tekee likaisimmat työt. Alainen on Synkkäklaanin alinarvoisin, jopa alempana kuin avuttomat. Alaisia on vain yksi, ja ne voivat aina vaihtua, esimerkiksi kun alainen haastaa metsästäjän tappeluun, tai kun joku metsästäjä/taistelija oli tehnyt jotain tuhmaa ja tippui asemassaan pohjalle.

Metsästäjä saalistaa, kuten nimi kertookin. Heillä ei ole muutakaan tekemistä kuin riistan väijyminen. Metsästäjän arvoon pääsee koulutettavasta, ja jos pääsee asemassa eteenpäin, pääsee taistelijaksi.

Taistelija puolustaa Synkkäklaania henkeen ja vereen. Luotettavimmat voivat vahtia johtajaa. Taistelijat partioivat reviirillä ja ehkä nappaavat saalista partiossaan, jos sellaisen törmää. Se ei ole kuitenkaan heidän päätehtävänsä. Taistelijat puolustavat rajoja ja merkkailevat niitä. Heillä on hyvä asema klaanissaan. Asemaan pääsee metsästäjästä, ja sieltä voi päästä taas Johtajan oikeaksi tassuiksi!

Yrttimestari on Synkkäklaanin parantaja. Hänellä on aina yrttimestarin koulutettava apunaan. Koulutettava on vain yrttimestarin apulainen, kunnes hän kuolee. Silloin yrttimestarin koulutettava siirtyy yrttimestariksi, ja hän valitsee uuden koulutettavansa.

Johtajan oikea tassu eli joti on kissa, joka toimii Synkkäklaanin ns varapäällikkönä. Hän on aika usein johtajan kumppani, tai hyvä ystävä. Jotin tehtävänä on olla johtajan tukena vaikeinakin hetkinä. Jos johtaja kuolee, joti nousee johtajaksi.

Johtaja johtaa Synkkäklaania. Hän on klaaninsa korkein kissa, jota arvostetaan suuresti. Johtajaa kutsutaan myös välillä Synkkyyden mestariksi, kuten ennen aikoinaan oli Veren ja Pimeyden mestarit. Historiakohdassa lisää aiheesta.

Johtajan tehtävänä on johtaa klaania ja toimia sen johtajana. Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta onhan se aikamoisen vaikeaa pitää kokonaista klaania kasassa. Vai onko? ;)

Arvojärjestys

Kuka syö ensin, missä kohtaa pesää nukutaan? Täällä näet arvojen tärkeysjärjestyksen, pilvestä pohjaan.
  1. Johtaja
  2. Johtajan oikea tassu
  3. Taistelijat
  4. Yrttimestari
  5. Metsästäjät
  6. Koulutettavat (myös yrttimestarin)
  7. Avuttomat
  8. Alainen

Entä kuningattaret???

Niitä ei ole. Emot pysyvät asemissaan (metsästäjä, taistelija, jne), ja tekevät tehtäviään normaalisti, mutta he myös hoitavat jälkikasvuaan. Eli heillä on vain kaksinkertainen taakka.

Mites iät?

Noh... Jotkut iät ei ole samat kuten "normaaleilla" klaaneilla, ja ne kerrotaan tässä
Avuton: 0-6kk

Koulutettava: 6-14kk

Muut asemat pystyy olemaan sitten noiden kahden jälkeen minkä ikäisenä tahansa. 

Soturilaki?

Synkkäklaanilla on tietenkin oma lakinsa. Se kuitenkaan kerrotaan sorurilain osiossa, ei siis täällä.
Forest with Cats / Roolattu jo kesästä 2019
Luotu Webnodella
Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita